OM AGREPTO

Vad betyder Agrepto?

OM AGREPTO

Vad betyder Agrepto?

Namnet Agrepto är en trunkerad och avledd form av Agrippa.

Marcus Agrippa

När Rom stod på randen till inbördeskrig, fanns det en man som inte sökte ära, utan resultat.

Marcus Agrippa var ingen typisk hjälte med svärd i hand. Han var strategen som tänkte tio drag framåt, den som planerade innan andra ens förstod att ett krig var på väg.


Vid slaget vid Actium var det Agrippa som lade grunden till segern. Med list och kyla manövrerade han fiendens flotta mot undergång, och gav Augustus makten över hela Rom. Men istället för att ta äran själv, steg han åt sidan och lät sin vän glänsa.


Agrippa byggde akvedukter, badhus och den första versionen av Pantheon, ett monument som gjorde Rom till världens centrum. Han var lojal, tystlåten och briljant, en man som formade historien inte med kraft, utan med tanke.

Marcus Agrippa

Och det är precis det som Agrepto står för:

  • Strateg som tänker tio drag framåt.
  • Med list & kyla utmanövrera konkurrenter.
  • Låta kunden ta äran för framgången.
  • Lojal, tystlåten och briljant.

Vem är personen bakom Agrepto?

Jag heter Mattias, och 2013 fick jag jobb på Ridestore som deras ”Facebook ninja” som vi kallade det på den tiden.

Rollen växte och jag hade hand om Sverige, Finland, Norge och en del Tyskland.

Året är 2019, tanken om att starta eget hade gnagit för länge, det är dags nu! Sagt och gjort så startades ML Webbyrå som idag 2025 är Agrepto. Med drivkraften att vara den naturliga samarbetspartnern, som vill lyckas online och nå igenom det digitala bruset.

Mattias Lax
Grundare av
Agrepto AB

Ridestore crew

Lite bilder från häng i Göteborg för bra många år sedan.

”Gubbskate”

Med gött folk för några år sedan.

Men bara 6 månader in i resan så går en nära familjemedlem bort. Hela världen rasar samman, och allt pepp och driv som fanns innan att hjälpa verksamheter att få en framgångsrik marknadsföring och en konverterande hemsida var som bortblåst.

”Ge inte upp, fortsätt bara kämpa…”

Sagt och gjort.

År 2025: Idén med Agrepto är att hjälpa e-handelsbolag att växa genom datadriven marknadsföring och skarpa strategier för skalbarhet.


Min roll anpassas efter era behov: Som förlängning av ert inhouse-team, i samarbete med externa byråer eller som konsult med mandat att styra upp processer och leda er digital marknadsföring mot lönsamhet.


Fokus ligger på betald marknadsföring över flera plattformar och marknader, där jag bidrar med min kunskap och erfarenhet, struktur och tillväxtperspektiv.


Resultatet: En starkare digital närvaro och långsiktig tillväxt, utan att ni tappar fokus på er kärnverksamhet.

Mattias: ”Min vision är att ha riktigt roligt på vägen och växa tillsammans med mina kunder.”

Ridestore crew

Lite bilder från häng i Göteborg för bra många år sedan.

”Gubbskate”

Med gött folk för några år sedan.

LEDORD

Agrepto

Positiv energi är Agreptos superkraft. Här firas segrar och väljer glädje framför gnäll. Här finns ingen plats för dålig stämning, bara människor som sprider pepp, skratt och driv framåt.
För man vill ha en plats där positiv energi smittar av sig till andra, och där man lyfter varandra varje dag.

Agrepto är inte rädd för det man inte vet. När något går fel tittar man först på sig själv: en, två och tre gånger om det behövs. Man kan också ifrågasätta sig själv även när man lyckas. Och ännu mer när man inte gör det.


Agrepto är ständigt lite missnöjd med sin prestation. Inte för att man saknar självförtroende, utan för att man alltid vill bli bättre. Man tar till sig kritik, för man vet att det oftast finns något att lära där.


Det finns mycket mer man inte vet än det man faktiskt vet. Till och med inom områden man tror att man kan. På Agrepto erkänner man det, och agerar därefter (även om man inte säger det högt till kunderna ibland).
Man lyssnar alltid som om den man pratar med har något värt att säga.

Agrepto kan och vill. Även när oddsen är emot en.
Man kastar sig ut i intet och löser saker på vägen.
Man tror mer på det fantastiska än på statistiken, och det är just den inställningen som ligger bakom varje stor prestation.


Man följer inte alltid förnuftet, utan ibland lockas av det som är större, vackrare och mer fantastiskt.

Man tar inte sig själv på för stort allvar. Man skrattar åt varandra men mest av allt åt sig själv. Man försöker vara huvudpersonen i sina egna skämt åtminstone hälften av tiden.
Några av de bästa kampanjidéer har faktiskt fötts ur ett självironiskt skämt som gick lite för långt, som till slut blev något riktigt bra.

Redo att växa?

Mattias Lax

Tillväxtstrateg & Meta Ads expert

Redo att växa?

Mattias Lax

Tillväxtstrateg & Meta Ads expert